Sadržaj......................................................................................................................................................................4
Predgovor.................................................................................................................................................................9
PLENARNA PREDAVANJA
Nikola Poljak, Hrvoje Mesić
Poučavanje o konceptu atmosferskog tlaka......................................................................................................10
Luca Spetić, Marko Movre, Planinka Pećina
Učionica kao kreativna radionica........................................................................................................................14
Sanja Bulat, Biljana Stojičić, Mirjana Božić
Seiche u prirodi i školskoj laboratoriji.................................................................................................................21
Ivan Dojčinović, Vladan Mladenović, Slađana Nikolić
Novi pristup nastavi fizike u Republici Srbiji u skladu sa Okvirom nacionalnog kurikuluma.............................................................................................................................................................28
Zvonimir Peranić, Sandro Car, Tina Premate
Zastupljenost STEM područja u prijedlogu Cjelovite kurikularne reforme....................................................34
Vladimir Paar
Hrvatski kurikul u srednjoeuropskom i STEM kontekstu.................................................................................42
Nataša Erceg, Ivica Aviani, Vanes Mešić, Matko Glunčić, Gordana Žauhar
Konceptualni test molekularno-kinetičke teorije plina - suvremeni metodički
alat za kreiranje učinkovite nastave fizike (pozvano predavanje).........................................................................47
Sanja Dolanski Babić, Planinka Pećina
Grafički prikazi u zadacima iz fizike za studente medicine..............................................................................54
Melita Sambolek, Vlado Halusek, Jasminka Buljan Culej
Zastupljenost zadataka iz fizike u istraživanju TIMSS 2015 Prirodoslovlje za 4. razred osnovne škole......61
Josip Baotić, Željka Mioković, Snježana Švelec, Vanja Radolić
Stavovi učenika i studenata osječke regije prema rješavanju fizikalnih problema......................................68
Ivan Novosel
Poučavanje istraživačkih vještina u gimnazijskoj nastavi fizike.....................................................................76
Željko Jakopović
Zašto je važno razvijati vještine istraživanja pojava i rješavanja problema u nastavi fizike?.....................83
Ines Dukić
Diferencijacija u nastavi fizike.............................................................................................................................90
Nikolina Novosel
Konceptualno razumijevanje Newtonovih zakona
i primjena na rješavanje zadataka.......................................................................................................................95
Ljubiša Nešić
Fizika Guliverovih putovanja (pozvano predavanje)..........................................................................................103
Vjera Lopac
Što se krije u zakonima fizike? – Pedagoško naslijeđe Richarda Feynmana.................................................110
Verica Jovanovski
Fizika - pokretačka „sila“ četvrte industrijske revolucije?!.............................................................................117
Zrinka Mavračić
Nastava fizike kroz projekt europskog programa Erasmus+.........................................................................124
Dubravka Salopek Weber
Cijena istraživačke nastave fizike......................................................................................................................130
Luka Zurak, Martina Barac, Ljubomir Špirić, Nataša Erceg, Marin Karuza
Istraživanje strukture atoma u srednjoj školi primjenom suvremene tehnologije....................................137
PREDAVANJA
Marko Grba
Kako u nastavi pristupiti interpretaciji modela i teorija fizike......................................................................144
Ines Vlahović, Matko Glunčić, Vladimir Paar
Proučavanje Newtonovih jednadžbi gibanja pomoću animacija
u programskom jeziku Python u osnovnom i srednjoškolskom obrazovanju.............................................150
Mirko Nagl, Nikola Gledić, Biljana Drobnjak, Slađana Nikolić
Interdisciplinarni pristup nastavi kao preduslov za razvoj međupredmetnih kompetencija...................157
Anita Karaban
Priče iz fizike........................................................................................................................................................162
Mladen Vidović
Cijevni ksilofon za posebne odgojno-obrazovne skupine – primjer projektne nastave fizike..................167
Ana Buchberger Đaković, Petar Jelača, Patricija Nikolaus, Vedran Vedriš
Fizika u igri...........................................................................................................................................................173
Slavica Bernatović
Fizika u solarnim ćelijama..................................................................................................................................179
Slavoljub Radulović
Međunarodni stručni skupovi o nastavi fizike u srednjim školama, Aleksinac 2013. – 2017.....................185
Maida Birač, Danijela Šumić
Pokažimo da je zanimljivo!.................................................................................................................................192
Savica Pavišić, Tanja Paris
Učenje i življenje Pestalozzi vrijednosti i načela u nastavi fizike..................................................................198
Tanja Ćulibrk, Sanja Martinko
Učenički projekti – put prema istraživačkoj nastavi fizike............................................................................203
Mladen Klaić
Učeničko povezivanje iskustvenih spoznaja o sili i mjerenju elastične sile.................................................210
Danijel Ptičar, Vesna Marić, Antonio Svedružić
Alternativne metode izrade zadataka iz fizike u sustavu Moodle................................................................217
RADIONICE
Anita Sečan
Primjena interaktivnih materijala u nastavi fizike osnovne škole..............................................................224
Berti Erjavec
Istraživački usmjerena nastava fizike na Bungee jumping primjeru
temeljena na analizi video snimke...................................................................................................................228
Branka Grgić, Vjekoslav Jakopec, Anđelka Jalušić, Luca Spetić
Razvoj vještina istraživanja pojava na temi Elastična sila.............................................................................233
Branka Grgić
Uvođenje u nastavu fizike - mentori i pripravnici...........................................................................................236
Goran Pintarić
Upotreba mikroračunala u nastavi fizike.........................................................................................................241
Jasenka Celić, Karolina Dvojković
Neke linearizacije funkcija.................................................................................................................................246
Luca Spetić, Ana Sušac, Planinka Pećina
Unutarnja energija i toplina...............................................................................................................................252
Marica Kučan, Ana Buchberger Đaković
Fizika izvan učionice............................................................................................................................................255
Melita Sambolek, Valentina Novak, Anica Hrlec
Labos kutija..........................................................................................................................................................259
Tomislav Horvat, Damir Kliček
Prigušeno titranje – istraživačka nastava.........................................................................................................266
POSTERI
Damira Čupić
Moderni laboratorij fizike...................................................................................................................................273
Branka Dresto-Alač, Gordana Žauhar
Evaluacija uvjeta upisa na visoka učilišta s obzirom na uspješnost studiranja...........................................278
Ivana Krulj, Ljubiša Nešić, Dragan Radivojević
Refleksione difrakcione rešetke kao priručno nastavno sredstvo................................................................285
Velimir Labinac, Ivan Pribanić, Marko Jusup, Tarzan Legović, Nives Klobučar
Zračenje antene pametnog telefona.................................................................................................................291
Velimir Labinac, Luka Zurak, Marin Karuza
Ogib na pukotini...................................................................................................................................................298
Ana Paradžik, Marija Jurišić Šarlija
Dani prirodoslovlja u Zdravstvenoj školi Split..................................................................................................305
Ana Paradžik, Marija Jurišić Šarlija
Mjerenje bioelektričnih potencijala uz primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije..................308
SAŽETCI
Sažetci I .................................................................................................................................................................313
Sažetci II ................................................................................................................................................................317
Kazalo autora........................................................................................................................................................322