Višegodišnjim
radom u osnovnim školama primijetila sam da je učenicima
na području električne struje razumijevanje pojmova jakosti
i napona el. struje prikazano teorijskim objašnjenjima "
teško". Analogija "struje" u prirodi nije
baš zorna i ne zadovoljava većinu učenika. To me je ponukalo
na razmišljanje - kako to dočarati razredu. Biti "čarobnjak"u
fizici za osnovnoškolce veliki je izazov.
čGodinama sam prikazivala serijski spoj žarulja povezivanjem
ruku učenika u "kolo", a paralelni spoj žarulja
igranjem "vlakića". Trebalo je prikazati i mjerenja
jakosti i napona el. struje, što se opet da izvesti postavljanjem
mjernih uređaja, ali što se dogada pri tome?
Nadahnuće su mi dali sami učenici. Promatrajući ih pri odlasku
na užinu za vrijeme odmora te njihovom povratku u učionice.
Pa "to" i jeste analogija -el. struja, izvor el.
energije, rad. Učenici su tu i treba ih koristiti. Učenici
(el. naboj) hodaju ili trče oko "strujnog kruga"
- imamo jakost električne struje (prolaze kroz ampermetar).
Ali ti isti učenici (el. naboj) iz zalogajnice (izvora)
nose energiju u učionicu (trošilo - žarulja) koju koriste
pri učenju (rad - promjena energije).
Primijenila sam to u radu. Učenici su bili oduševljeni,
a razumijevanje tih "teških" pojmova bilo je veče
nego ranije. Igrajući se strujnog kruga učenici su sami
došli na ideju da to snime videokamerom. Dalje je sve išlo
spontano. Podjela uloga- učenici su se sami javljali. I
nakon uvježbavanja, nove ideje : iskoristimo "pribor",
ploču...
Snimanje...