STEM edukacija – koliko rano početi?

Thursday, 15. September 2016. s početkom u 18 — Galerija Kupola (3. kat) Gradske knjižnice, Starčevićev trg 6, Zagreb

Predavanje je održao Korado Korlević

Razvojem ključnih tehnologija 21. stoljeća nameće se pitanje: "Jesmo li mi kao zajednica spremni za taj izazov? Imamo li ljudi, znanja, strasti, novih alata i motivacije za kormilarenje u nadolazećem svijetu?" Odgovor je obično negativan. Nismo spremni. Šira zajednica i nositelji njenih politika uglavnom žive u iluzijama postinformatičkog društva, "društva snova". Školstvo je još u dobu standardizacije vijaka i standardnih znanja koja treba koristiti standardni radnik za standardne poslove u tvornicama industrijske revolucije, tvornicama kakve više ne postoje. Djecu se ne grupira po interesima, strastima i sposobnostima nego po "godini proizvodnje". I nismo jedini. Prije 22 godine Carl Sagan je rekao: "Mi, kao društvo, apsolutno ovisimo o znanosti i tehnologiji, a 'mudro' smo odabrali način da gotovo nitko ne razumije nove znanstvene i tehnološke dosege. To je recept za propast." Jedan od načina da se pokušava izbjeći najgori scenarij je poticanje STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) edukacije. Potrebu za pojačanjem tog segmenta edukacije nitko u razvijenom svijetu više ne dovodi u pitanje. Sad se raspravlja o tome: "Koliko rano započeti?" i "Koji model koristiti?" Od nekadašnjeg lidera u STEM edukaciji, školstvo RH iz godine u godinu klizi prema začelju. A politika se bavi pitanjem: "Treba li to nama?" Vrijeme je da se hrvatska znanstvena zajednica prirodoslovaca postavi kao promicatelj edukacije u STEM području, da to argumentirano prezentira te da na pitanje "Koliko rano?" zauzme isti stav kakav postoji za sport i glazbu: "Čim prije!"

Korado Korlević, rođen u Poreču 1958. godine, gimnaziju je završio u Puli a Pedagoški fakultet u Rijeci. Kao učitelj radio je dvanaest godina, a za to je vrijeme vodio i nekoliko izvannastavnih aktivnosti te se bavio se astronomskim opažanjima. Nakon toga je osnivao edukacijske programe. Jedan je od osnivatelja Zvjezdarnice Višnjan, Znanstveno edukacijskog centra te pokretač borbe protiv svjetlosnog onečišćenja. Trenutno se bavi: edukacijom, promicanjem astronomije i znanosti te projektima zaštite prirode. Zbog obavljenog posla, nagrada i priznanja, svugdje piše da je astronom, a on sebe i dalje smatra učiteljem.

Videosnimka predavanja