SUPRAVODLJIVI MAGNETI

        Japanski maglev koristi NbTi supravodljive magnete smještene u aerodinamički oblikovanom vozilu. Supravodljivi namotaji su promjera 1 m i debljine 0.5 m, magnetomotorne sile oko 700 kA i s poljima do 1 T, koji naizmjenično generiraju N i S polove magneta. Svako vozilo opremljeno je s 2 kompleta s po 4 supravodljiva magneta velicine 1 x 0.5 m, koji su oko 0.5 m iznad osnovice vodilice. Niske temperature potrebne za rad supravodljivih magneta postižu se korištenjem tekućeg helija i dušika, smještenim u posebnim spremnicima, a ispareni helij se ponovno ukapljuje s ugrađenim ukapljivačem. Magneti rade u režimu zatvorene strujne petlje i u tijeku vožnje su u potpunosti neovisni o vanjskim postrojenjima. Korištenje jakih supravodljivih magneta zahtjeva i zaštitu putničkog dijela vozila od utjecaja statičkog magnetskog polja.

        U tijeku su također istraživanja mogućnosti zamjene klasičnih NbTi supravodiča s visokotemperaturnim supravodičima, čime bi se omogućilo dobivanje jačih magnetskih polja uz značajne uštede (korištenjem samo tekućeg dušika).