D r u ž e n j a m l a d i h f i z i č a r a
Projekt e-škole i V. gimnazije Zagreb
Što je to?
To su druženja na kojima će se raspravljati i rješavati zanimljivi problemi iz
fizike. Naime, kako smo uočili nedostatak događanja za učenike srednjih škola
vezanih za fiziku, odlučili smo u suradnji s E-školom pokrenuti ovaj projekt.
Gdje, kada i koliko?
Prvo druženje će se održati u zagrebačkoj V. gimnaziji 16.12.2006, te preko
interneta, odnosno stranica E – škole. Istovremeno s podjelom zadataka i
početkom rješavanja uživo u V. Gimnaziji zadaci će biti postavljeni na stranice
E-škole. Početak je predviđen za 9 sati, a vrijeme trajanja 5 sati.
Zamišljeno je da postoje barem 2 (a možda i više) druženja kroz školsku godinu,
ovisno o interesu.
Kako mogu sudjelovati?
Svi zainteresirani učenici srednjih škola mogu se prijaviti na email: dmf.posta@gmail.com do 13.12.2006. Prijava treba sadržavati ime, prezime, školu i razred te
informaciju o načinu sudjelovanja (uživo ili preko interneta). Oni koji se
odluče za sudjelovanje uživo u V. gimnaziji, trebaju doći u Klaićevu 1 u 8.30
sati. Sudionici druženja preko interneta moraju poslati svoja rješenja
najkasnije 5 sati od početka natjecanja na email dmf.posta@gmail.com. Molimo da
pojedini privitak ne bude veći od 2 MB.
Kako će to izgledati?
Druženje u V. gimnaziji biti će podijeljeno na 2 dijela po 2 sata za vrijeme
kojih će se rješavati zadaci, s pauzom od 1 sat između njih. Pauza je predviđena
za razgovor i raspravu, a tijekom nje nije dozvoljeno pisanje.
Postavljeni zadaci mogu se podijeliti na 3 tipa. Računski, koji su najbliži
klasičnim zadacima na natjecanjima, 'eksperimentalni', koji neće zahtijevati
izvođenje eksperimenta nego samo ideju te procjenu preciznosti predložene metode
u određenim slučajevima, i konceptualni, koji zahtijevaju razumijevanje fizike
iza problema i procjenjivanje nekih veličina.
Primjer zadatka: Zašto tramvaj cvili u zavoju?
A bodovanje?
'Eksperimentalne' i konceptualne zadatke će ocjenjivati komisija sastavljena od
profesora i studenata. Računski zadaci će se bodovati prema tome koliko je netko
došao blizu rješenja.
Kako bismo osigurali što veću ravnopravnost, bodovi prvih razreda množit će se
sa 3/2, drugih razreda sa 4/3,a trećih razreda sa 5/4.
Otkud zadaci?
Uglavnom će zadaci biti djela organizatora, te će uz svaki zadatak pisati i
autor zadatka.
I što poslije susreta?
Nakon isteka predviđenog vremena, rješenja numeričkih zadataka bit će pokazana
natjecateljima i objavljena na internetu. Od rješenja ostalih problema bit će
odabrana najbolja i najljepša te objavljena uz moguće komentare. Ako neki zadaci
ne budu riješeni organizatori će dati prijedloge rješenja, koji su naravno
podložni diskusiji. Također, komentari i ispravci objavljenih rješenja računskih
zadataka su dobrodošli. U svrhu nastavka diskusije i nakon samog natjecanja
planiramo otvoriti forum pod domenom E – škole.
Što trebam ponijeti sa sobom?
Organizatori će osigurati olovke i papire te nekoliko PC-a. Sva ostala pomagala
sudionici trebaju donijeti sa sobom (kalkulatore, matematičke tablice...), ako
ih misle koristiti.
Zašto sve to?
Cilj ovog okupljanja je rasprava i rad na interesantnim fizikalnim problemima,
čega definitivno fali u našem sustavu srednjoškolskog obrazovanja, kroz druženje
talentiranih ljudi. Na kraju školske godine bit će podijeljene nagrade.
Tko smo mi?
Damjan Pelc i Marko Popović, bivši učenici V. gimnazije, sada studenti 1. godine
PMF-a. Tijekom srednjoškolskog obrazovanja sudjelovali smo na brojnim
natjecanjima iz fizike (državna natjecanja, olimpijada, međunarodni turnir
mladih fizičara) na kojima smo postigli dobre rezultate. Najbolje rezultate smo
postigli ove godine: Damjan je s hrvatskom ekipom osvojio 1. mjesto na turniru u
Slovačkoj, a Marko srebro na olimpijadi u Singapuru.
Organizatori:
Marko Popović, marko137@gmail.com, student I.
god. PMFa, smjer fizika
Damjan Pelc, damjan.pelc@gmail.com, student
I. god. PMFa, smjer fizika
dr. sc. Ivica Aviani, aviani@ifs.hr, voditelj e-škole Hrvatskog fizikalnog društva
prof. Petar Mladinić, ravnatelj zagrebačke V. Gimnazije
|